02 February 2008

despre "belgia"

cu o luna intarziere, vine si povestea despre belgia. drumul a durat cam o zi si jumatate, cu o oprire la timisoara. mai mult a durat sa ajungem din bucuresti la timisoara, decat de la granita in salzburg, dar na de nu le putem avea pe toate si varzarii astialaltii nu stiu sa faca drumuri cu gropi pentru cei dependenti de adrenalina. autostrada este pentru pussies

cazarea a costat o caruta de bani, dar nu era caruta mea. totusi exista si cazare student friendly, pe la pensiuni si moteluri si in functie de perioada anului costa intre 160~300 de euro o saptamana de stat la "belgieni", fara pretentii high-class

mancarea este perfecta pentru toate mimozele care sunt la dieta si cei care se declara vegetarieni convinsi, cateva sute de feluri de carnati cu branza, sunca, picanti, albi, indopati, infasurati, fierti, copti, prajiti, pusi in chifla, adorati de un munte de cartofi

daca existau portii mici, noi nu le-am gasit. dulciurile au fost asa si asa, mult strudel cu sos de vanilie, tort de cioco si alte bagatele. preturile, extrem de variate, cam de pe la 20 de euro in sus, dar mancai la fel de satios oriunde

curatenie, politete si tot ce invidiem noi, am gasit din plin. orasul, salburg, la fel de linistit ca prin vara, poate chiar ceva mai linistit de la frig. numarul de romani in oras la shopping, greu de apreciat. numarul de romani pe partie, mic, foarte mic, dar, de si partiile erau mari

seara era un mic dezastru social, orasul era inspaimantator de linistit, cu exceptia a 3-4 baruri pe o raza de cativa kilometri totul era tacere. un nenea taximetrist ne-a marturisit cu regret ca el la 10 seara se culca din lipsa de clienti

schi, foarte bun. mi-a placut, mi-am imbunatati talentele de cazator profesionist si acum pot sa improvizez ceva curbe. o zi de schi=30 euro

in ciuda faptului ca ziua de schi incepea la 11 si se termina la 5, iar magazinele se inchideau la 6, cele care nu se inchideau de la 4-5, am reusit sa prestez si shopping, chiulind de la cazaturi. inventarul sacosilor este lung, inca nu am inteles complet frenezia pentru h&m, adica i don't see the big deal

oamenii astia au o mica problema cu spiritul sarbatorilor, in ajun de craciun au program de lucru scurt, in rest nimic nu ii sensibilizeaza. sunt cuminti si silentiosi. de revelion mai mult turistii faceau zarva cu artificii, strigate, cantece, dansuri

omg, lumea chiar valsa de revelion pe muzica lui mozart. super cute

revelionul in piata nu este o idee rea, daca il faci in piata altora. artificiile au fost asa si asa, destul de impresionant, dar avand in vedere arsenalul vecinilor mei care lumineaza cerul cel putin o ora si jumatate, as fi zis ca se putea si mai bine. puncte albe, no pushing and no shoving and no stepping on toes, lovely

bottom line, orasul nou este mai alert si cu ceva viata de noapte, pacat ca nu arata la fel de dragut si simpatic precum orasul vechi, unde am locatat noi 2 saptamani. decoratiuni de bun gust, nu asa kitschi-glam ca pe la noi. preturi cam ca pe la noi, electronicele si toalele de mall, mai ieftine. incaltamintea din magazinele mari era tare naspa, cea din magazinele sport&urban-skate foarte tare si mai scumpa decat la noi (eu mi-am cumparat shoes cu 220, ei ii dadeau cu 85 de euro), echipamentul de schi scumpicel, dar zbura de pe umerase

zapada in oras doar petice uitate de soare, zapada pe partie, ok spre foarte ok

vara cu soare



iarna cu ceata

2 comments:

Anonymous said...

Stilul recenzie-metropotam ti-a intrat in sange,my dear :P...mi-a ramas gandul la valsul ala

pinky said...

:P